Kontakt

Hej! Klicka på den rubrik som passar din fråga bäst och vi hoppas att du finner ditt svar! Du är annars alltid välkommen att kontakta oss!

Bokning

Det enklaste, snabbaste och säkraste sättet att göra en bokning är att boka biljetter online här på sidan. Du kan få hjälp med eventuella frågor genom att ringa till vår kundtjänst på telefon: 08-446 808 44 (nordisk- eller engelsktalande personal), men själva bokningen gör du alltid själv här på sidan. Du kan även skicka dina frågor via kontaktformuläret, så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Saknar du din e-biljett? Fyll i din mailadress och ditt bokningsnummer så skickar vi den på nytt:

Avbokning

I allmänhet kan du inte ändra, avboka eller ångra betalda och bekräftade biljetter till kryssningar, sightseeing, sevärdheter och flygplatstransfer i Istanbul, vilket vi informerar om tidigt i bokningsprocessen och vilket du också bekräftar när du accepterar våra bokningsvillkor.

Naturligtvis kommer vi fortfarande göra allt för att hjälpa dig om oturen är framme. Om du blir tvungen att avboka eller omboka så skicka ett e-post meddelande till oss via kontaktformuläret där du uppger ditt bokningsnummer, så skall vi, utan att lova något om resultatet, undersöka möjligheterna att ändra din bokning alternativt sälja dina biljetter vidare.

Om vi kan sälja dina biljetter vidare måste detta först godkännas av vårt ombud i Istanbul och sedan måste vi få en kredit från vårt ombud. Det är inte ovanligt att denna process tar ganska lång tid. Därför kan det mycket väl gå 1 till 2 veckor efter evenemangets datum innan vi har fått klart besked om att dina biljetter är sålda vidare eller inte. Vi förstår att denna väntetid inte är optimal för er, men det är dessvärre så processen ser ut, och väntetiden är därför nödvändig för oss. Du får även räkna med att en avbokningskostnad/ombokningskostnad tas ut vid all återförsäljning/ombokning som räknas av från beloppet ni får tillbaka.

Avbeställningsskydd

Anmälan om avbeställning
Anmälan av avbeställning skall göras i formuläret nedan, alternativt per mail till helpdesk@ticmate.com .
OBS! För att skyddet ska vara giltigt skall detta ske innan "giltighetsdatum" på biljetten har passerat.

Läkarintyg
Inga pengar kan betalas tillbaka utan läkarintyg. Senast två veckor efter arrangemanget behöver vi ditt intyg tillsammans med en kopia på din bokningsbekräftelse. På intyget ska läkarens namn och telefonnummer tydligt stå.
Skicka läkarintyg samt bokningsbekräftelse per post till: IstanbulBiljetter.se, Ticmate AB, Krukmakargatan 50, 1tr, 117 26 Stockholm

Om någon annan än den som beställt avbeställer
Om någon i resesällskapet avbeställer behövs, förutom läkarintyg, ett intyg på att ni skulle resa tillsammans. Detta kan vara en kopia på flyg- eller hotellbokning.

Skyddet täcker inte:
Om du glömde ta med er voucher/e-biljett till Istanbul.
Vid transport förseningar, inställda avgångar eller underhållningsarbeten som kan påverka användandet av dina biljetter.
Om du missade planet.

Kostnad:
Avbeställningsskyddet kostar 5 % av köpesumman.

Skyddet innebär:
Du får tillbaka hela kostnaden, utan självrisk, om du som beställt biljetterna, någon nära anhörig (make, maka, barn, syskon eller förälder) eller någon i det sällskap som bokat drabbas av akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall.

Bokning av avbeställningsskydd
Avbeställningsskyddet bokar du samtidigt som dina biljetter. Skyddet är giltigt från det att du bokat och betalat. Notera! Summan för avbeställningsskyddet återbetalas inte vid eventuell avbokning av biljetterna.

Avbeställningsskyddet kan inte tecknas för gruppbokningar, dvs. över åtta personer.

Din epost *
Ditt namn *
Telefonnummer *
Bokningsnummer *
Beskriv ditt ärende
Kopia skickas till din e-postadress

IstanbulBiljetter.se Powered by Ticmate

Ticmate AB ®
Nygränd 10, 1tr
SE-111 30 Stockholm
Telefon: +46 (0) 8-446 808 44
Org.nr. 556710-6017
Bankgiro nr. 5964-4138

E-post E-post 08-446 808 44 08-446 808 44
Ticmate
Svenska
Ticmate
08-446 808 44 08-446 808 44 E-post E-post


Till kundvagnen